Love Letter

Rasulullah Saw. bersabda, Allah Swt berfirman,

“Barangsiapa memusuhi wali-Ku, maka Aku menyatakan perang kepadanya. Tiada mendekat kepada-Ku seorang hamba-Ku dengan sesuatu yang lebih Aku sukai daripada menjalankan sesuatu yang diwajibkan atasnya. Dan selalu seorang hamba-Ku mendekat kepada-Ku dengan menjalankan amalan-amalan sunnah, sehingga Aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya; Aku yang menjadi pendengarannya ketika dia mendengar, menjadi penglihatannya ketika dia melihat, menjadi tangan ketika dia menggerakan dan menjadi kaki ketika dia melangkah. Apabila dia memohon kepada-Ku pasti Aku kabulkan dan bila dia berlindung kepada-Ku, pasti Aku lindungi.” (HR. Bukhari)

:’)

suka banget… saya anggap ini surat cinta dari Allah Swt untuk hamba-Nya 🙂 .. saya ketik ulang dari buku keakhwatan 1 seri tarbiyah yang saya beli tahun 2010 lalu (saya kasih tanggal di halaman pertamanya) ada yang mau minjem ga? x)) . paling suka sama kalimat yang saya kasih bold 😀

One thought on “Love Letter

  1. Pingback: (cerita lanjutan) pengalaman menjadi teller & customer service *lagi* | windamaki's blog

Leave a comment